Sveti Primož nad Kamnikom

Podajte se na priljubljeno pohodniško točko nad Kamnikom.

Sveti Primož nad Kamnikom je starodaven in še danes priljubljen romarski cilj. Prva cerkev je bila tu postavljena že v 11. stoletju, kasneje pa so na ta prostor prinesli ostanke rimskih mučencev iz časa cesarja Diokleciana.

Zgodovina in zanimivosti

Za današnji čas morbidno čaščenje posmrtnih ostankov nam pomaga razumeti obisk svetišča v megleni mrakobi. Takrat se mistična moč kraja poveča, prestavi nas v drug čas in med zidovi starih zgradb si zlahka predstavljamo menihe v temnih kutah, ki nas resno opozarjajo na svetost okoli nas. Višje nad osmerokotno Marijino kapelico se nahaja cerkev svetega Petra, katere preprosta podoba v temačnem vzdušju megle budi slutnjo, da sega čaščenje božanskih sil na tem kraju precej dlje v preteklost od pozidave prve cerkve.

Povsem drug svet se odpre, ko oblake končno predrejo sončni žarki. Pred nami se odpre široka Savska ravan. Pogled seže od Kamnika preko številnih naselji vse do Ljubljane in naprej mimo Krima do najvišjih dolenjskih in notranjskih vrhov. Na eni od številnih klopi se predajamo toplemu soncu in vrvež spodaj v dolini se zdi tako nepomemben.

Zahtevnost in oprema

Izlet je primeren za otroke stare od 3 do 4 leta. Velik del poti hodimo po zložni makadamski cesti ali položnih pešpoteh tako, da bodo velik del poti zmogli prehoditi tudi mlajši otroci. Zaradi dolžine poti jim po potrebi pomagamo z nošenjem ali pa parkiramo višje ob cesti. Pri cerkvi svetega Primoža in svetega Petra nad njo se odpre razgled zlasti na Ljubljansko kotlino. Okoli obeh cerkva je veliko klopi in okrepčevalnica, za katero se nahaja nekaj igral. Lahka označena pot. Običajna pohodniška oprema.

Višina in čas

Izhodišče: 430 m

Višina: 826 m

Časi: Stahovica - Sveti Primož nad Kamnikom: 1 ura 10 minut.

Kako do izhodišča?

Zapeljemo se v Kamnik in z vožnjo nadaljujemo v Stahovico. V naselju smo pozorni na križišče za Kamniško Bistrico in Veliko planino, kjer zavijemo levo. Zapeljemo se do prve ceste na desni strani takoj za križiščem in parkiramo na majhnem parkirišču ob njej. Če je to parkirišče zasedeno, parkiramo na parkirišču pri Calcitu na levi strani ceste nekaj 10 metrov naprej. Lahko zavijemo tudi na cesto, ki vodi proti Svetemu Primožu in parkiramo nekaj 100 metrov naprej ob cesti.

Vzpon

S parkirišča stopimo na asfaltirano cesto, ki vodi proti Svetemu Primožu nad Kamnikom. Cesta se hitro prelevi v makadam, ki se ga držimo kar nekaj časa, vse do stare domačije, med katere poslopji nas vodi. Za njo, na ostrem levem ovinku, se desno odcepi široka pešpot. Ta razcep ni označen (junij, 2017), pešpot pa nas vodi skozi gozd v zmernem vzponu do makadamske ceste. Zapustimo jo po že nekaj korakih, saj se na ostrem levem ovinku ponovno desno odcepi pešpot, oziroma kolovoz za Svetega Primoža. Te zložne poti, ki se občasno povsem položi, se držimo vse do našega cilja. Višje nas vodi mimo kapelice ter mimo razpotja za Veliko planino.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.