Divje babe iz Reke

Izlet je pravo popotovanje v daljno preteklost.

Divje babe je ime jame oziroma arheološkega najdišča visoko nad reko Idrijco. Pot do njega nas vodi mimo razgledne cerkvice svetega Ivana. Lepota tega kraja nas zlahka premami, da se zleknemo na travo in pozabimo, zakaj smo prišli sem.

Zahtevnost in oprema

Lahka označena pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo.

Izlet do Divjih bab je primeren za otroke stare 5 let ali več. Med vzponom, tik pod vrhom planote, je sicer dovolj široka pot nekoliko izpostavljena. Enako velja za kratek predel poti med povratkom. Izlet je pravo popotovanje v daljno preteklost in z zgodbo o piščali bomo zlahka razburkali domišljijo naših otrok.

Višina in čas

Višina: 579 m – najvišji vrh na poti

Višina izhodišča: 253 m

Višinska razlika: 326 m

Časi: Reka - Divje babe mimo cerkvice svetega Ivana: 1 ura 30 minut. Krožen povratek Divje babe – Reka: 40 minut.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Logatec in se zapeljemo proti Idriji. V Idriji nadaljujemo z vožnjo proti Tolminu. V križišču za Cerkno gremo še vedno naravnost proti Tolminu, postanemo pa pozorni na vas Reko, pod katero nas vodi cesta. Za vasjo zavijemo čez most, ki prečka Idrijco. Parkiramo takoj za njim ob velikih tablah, ki nas poučijo o arheološkem parku Divje babe.

Vzpon:

Hojo nadaljujemo naprej po cesti, ob kateri smo parkirali. Cesta hitro zavije levo, sledimo pa ji vse do zadnje hiše zaselka nad nami. Gremo mimo dvorišča zadnje hiše, nato pa smo pozorni na rdeč planinski smerokaz (maj, 2017), ki nas za dvoriščem usmeri levo na kolovoz, ki vodi v breg. Vodi nas preko travnika proti gozdu.

Nad travnikom smo pozorni na ozko markirano stezico, ki se levo odcepi od našega kolovoza, saj jo zlahka spregledamo, ker vanjo sili trava. Vzpon poteka dokaj hitro, ves čas pa sledimo naši poti, ki proti vrhu planote postane bolj slikovita in razgledna. Vodi nas pod navpičnimi stenami. Višje, ko so stene za nami, se pot položi in nas pripelje do makadamske ceste. Levo gre pot proti Šebreljem, mi pa nadaljujemo desno proti cerkvici svetega Ivana in Divjim babam.

V nekaj minutah pridemo do cerkve in stopimo na pot, ki vodi mimo velike informacijske table levo pod nami. Sprva široka pešpot se sorazmerno hitro spušča in kmalu zoži. Je zelo dobro varovana z ograjo in utrjena s stopnicami. Mimo manjše jame, pred katero so klopi, se v nekaj minutah spustimo do varovanega arheološkega najdišča – jame Divje babe.

Spust:

Gremo naprej mimo jame. Kratko se spustimo po stopnicah in sledimo ozki stezici, ki je sprva varovana z jeklenico. Pripelje nas do gozdne ceste v gradnji (maj, 2017), ki se strmo spušča skozi gozd. Držimo se je vse do njenega konca. Pripelje pa nas do razpotja na travniku nad zadnjo hišo zaselka. Od tu se do izhodišča vrnemo po isti poti.

Povezava do gps sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.