Dolina Voje

Dolina Voje se nahaja v Triglavskem narodnem parku nad Bohinjskim jezerom.

Začenja se pri naselju Stara Fužina in končuje v zatrepu pod visokimi in strmimi pobočji Tosca in pokljuških planin. Toscu v protiutež so mehki in svetli senožetni travniki, ki so tekom časa prekrili debelo talno moreno Mostniškega ledenika, ki je izoblikoval dolino. Senožeti so posute s številnimi in v dolino naravno vpetimi pastirskimi stani. Del poti hodimo ob gorskem potoku Mostnici, ki naš izlet zaključi ob 20 metrov visokem slapu, ki pada v globok tolmun. Nižje v dolini potok dolbe znamenito sotesko imenovano Korita Mostnice, ki se konča pri Hudičevem mostu nedaleč stran od Starih Fužin.

Zahtevnost in oprema

Gre za sprehod, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Po dolini Voje nas vodi makadamska pot, ki jo zlahka opravimo tudi z vozičkom za otroke. Pot je primerna tudi za najmlajše stare do 2 leti, ki so komaj shodili. Zaradi dolžine poti jim po potrebi pomagamo z nošenjem. Prav tako jim po potrebi pomagamo z nošenjem na kratkem vzponu do Slapa Mostnice.

Višina in čas

Višina: 773 m

Višina izhodišča: 690 m

Višinska razlika: 83 m

Časi: Sprehod od Planinske koče na Vojah - Slap Mostnice 45 minut.

Kako do izhodišča?

Iz gorenjske avtoceste zavijemo proti Lescam. Skozi Bled se vozimo proti Bohinjski Bistrici. V Ribčevem lazu pri Bohinjskem jezeru zavijemo desno proti Starim Fužinam. Tu v križišču pri kapelici zavijemo ostro levo na vzpenjajočo cesto proti planini Blato. Cesta nas pripelje do mesta, kjer plačamo vstopnino. Zapeljemo se naprej in sledimo oznakam za Voje. Parkiramo ob Planinski koči na Vojah.

Vzpon:

S hojo pričnemo po makadamski cesti po kateri smo se pripeljali. Držimo se je vse do okrepčevalnice Slap vrh planine. Na poti se na dveh večjih razpotjih držimo desno. Pri okrepčevalnici nas smerokaz usmeri naravnost na kolovozno pot. Vodi nas mimo pastirskega stana v gozd. Po dobri minuti nekoliko strmejše poti pridemo pred Slap Mostnice.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.