Straška gora

Straška gora se nahaja nad reko Krko in nudi čudovite razglede.

Tu je nekoč tekla meja med Slovensko marko in Ogrsko. Le-to je s pomočjo svojih številnih vazalov na Kolpo uspešno prestavil grof Albert Višnjegorski. Del obsežne ofenzive je potekal tudi iz gradu Stara Soteska, ki se nahaja nedaleč stran na ovinku, kjer reka Krka zavije iz ozke in slikovite doline proti Straži. Južna prisojna pobočja gore so danes priča precej bolj mirnim časom, saj so posuta s številnimi zidanicami, vinogradi in počitniškimi hiškami.

Zahtevnost in oprema

Izlet poteka po lahki označeni poti, za katero potrebujmo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 3 do 4 leta. Večinoma hodimo po gozdu, zato je izlet primeren tudi za vroče poletne dni ali zimske mesece, ko se pogosto precej zaraščen gozd zaradi odpadlega listja odpre. Lepo urejeno in razgledno vzletišče Peter je opremljeno z več klopmi, saj je namenjeno tudi postankom in oddihu pohodnikov. Pri ogledu Velike Prepadne pazimo, da se otroci ne približajo preveč le s preprosto leseno ograjo varovanemu robu globoke jame. Tudi tu se nahaja več lesenih klopi.

Višina in čas

Višina: 562 m

Višina izhodišča: 174 m

Višinska razlika: 388 m

Časi: Izhodišče - Velika Prepadna: 1 ura, Velika Prepadna - vzletišče Peter: 40 minut.

Kako do izhodišča?

Najlepša pot do izhodišča nas vodi po dolini reke Krke. Vozimo se po dolenjski avtocesti, ki jo zapustimo pri Ivančni Gorici. Zapeljemo se proti Muljavi in nato naprej skozi Žužemberk in Sotesko do Straže. Parkiramo na večjem, urejenem parkirišču ob glavni cesti in železniški progi.

Vzpon:

S parkirišča se podamo za zelenimi markacijami, ki nas vodijo proti Veliki Prepadni. Prečkamo cesto in že po nekaj 10-tih metrih hoje zavijemo desno na makadamsko pot. Višje gremo mimo cerkvice svetega Tomaža. Ozka cesta že kmalu zavije levo, mi pa nadaljujemo naravnost po slabi gozdni cesti. Nato gremo mimo dveh razpotij, kjer se držimo smeri za Veliko Prepadno.

Dobro označena pot se še naprej zmerno vzpenja skozi gozd in ko se teren položi, nas oznake kmalu usmerijo v zložno, z bukovim drevjem poraslo pobočje, za katerim stopimo na slabši gozdni kolovoz. V počasnem spustu nas pripelje do široke makadamske ceste, ob kateri se nahaja z leseno ograjo varovana kraška jama Velika Prepadna.

Od Velike Prepadne gremo po makadamski cesti v smeri vzletišča. Ceste se držimo dober kilometer, nato pa smo pozorni na oznake, ki nas usmerijo levo na slab gozdni kolovoz. Pot je sprva precej položna, a se kmalu obrne navzdol. Še naprej se držimo naše poti, ki nas končno pripelje do vzletišča Peter.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.