Veli Badin

Obiščite Ušesa Istre.

Spodmole Velega Badina imenujejo domačini tudi Ušesa Istre. Z manjšo pomočjo domišljije dejansko spominjajo na velikanska slonja ušesa. Šepet okoliških vasi, ki so mu po starem pripovedovanju tu prisluhnili, danes preglasi promet ceste globoko pod nami. Sicer povsem neslišni avtomobili tu oživijo in zdi se, kot da se vozijo za prvimi drevesi nedaleč stran od nas. Na izhodišče k cerkvici svetega Kvirika se lahko vrnemo pod naravnim mostom. Okoli nje veje prav poseben mir, ki nas ne zapusti niti, ko se vrnemo v nemirno dolino tranzitne Sočerge.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 2 do 3 leta. Na poti moramo biti pozorni, da držimo otroke stran od prepadnega roba grebena, po katerem hodimo. Pot nas sicer vodi varno stran od njega. K cilju se večinoma zložno spuščamo. Med povratkom zlasti mlajšim, zaradi dolžine poti in sicer večinoma zložnega vzpona, pomagamo z nošenjem.

Višina in čas

Višina: 359 m

Višina izhodišča: 408 m

Višinska razlika: - 49 m

Časi: Izhodišče - Veli Badin: 1 ura.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Črni Kal. Po stari cesti se zapeljemo proti morju, nato pa naprej proti mejnemu prehodu Sočerga. Ko pridemo do vasi Sočerga, smo na začetku naselja pozorni na ozko asfaltirano cesto na levi strani, ki se strmo vzpenja. Po njej se po kratki vožnji povzpnemo do cerkvice svetega Kvirika, ki je izhodišče našega izleta.

Vzpon:

Od cerkvice svetega Kvirika gremo mimo obzidja pokopališča naprej po kolovozni cesti, na katero nas usmerijo markacije. Položna in zelo razgledna pot nas vodi mimo visokega oddajnika. Za njim se prične zložno spuščati, le občasno se položi ali kratko vzpne. Ko se spustimo v gozdiček, kmalu pridemo do razpotja. Oznake nas vodijo levo proti vasi Dvori. Pot se zmerno spušča skozi precej zaraščen gozd.

Ko pridemo v dolino, na jasi pred makadamsko cesto zavijemo desno nazaj na pešpot. To razpotje ni označeno in ga zlahka spregledamo. Pot se zložno vzpenja in ko nas v desnem ovinku vodi okoli grebena, postane zelo razgledna. Vodi nas mimo naravnega okna, večjezične informativne table in naprej do naslednje table, ko smo že pod spodmoli Velega Badina. Tabla nam svetuje, da zaradi zelo redkih in ogroženih ptic, ki gnezdijo na temu ozkem območju poti ne nadaljujemo.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.