Smuk na Semiški gori

Podajte se med viteze in vinograde.

Izlet na Smuk nas vodi preko neizrazitega in gozdnatega vrha Semenič. Ime je dobil po vitezih, ki so tu sezidali enega naših najstarejših srednjeveških gradov. Čez nekaj stoletij so svoj sedež preselili na slabo uro oddaljeni in novozgrajeni grad Smuk. Od njega so danes ostale le razvaline, v njegovi neposredni bližini pa se nahaja velik lovski dom in lepo obnovljena cerkvica svetega Lovrenca. Krožno se lahko vrnemo po Smuški cesti, ki nas vodi mimo številnih zidanic in vinogradov. Vodi nas visoko pod robom Semiške gore in je zagotovo ena naših najlepših panoramskih cest.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujemo običajno pohodniško opremo. Opisan izlet je primeren za otroke stare od 3 do 4 leta. Vzpon na poti ni nikjer prestrm, le zaradi dolžine poti otrokom po potrebi pomagamo z nošenjem.

Višina in čas

Višina: 590 m

Višina izhodišča: 423 m

Višinska razlika: 167 m

Časi: Izhodišče – Semenič: 30 minut, Semenič – Smuk: 45 minut. Krožen povratek Smuk – izhodišče: 1 ura.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po dolenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Ivančno Gorico in z vožnjo nadaljujemo proti Muljavi in Žužemberku ter naprej preko Soteske in Črmošnjic proti Semiču. Ko se prične cesta počasi spuščati proti Beli krajini smo pozorni na križišče, kjer je odcep za Uršlja sela. Zavijemo levo in takoj, še na istem križišču, zavijemo desno na ozko Smuško cesto. Parkiramo ob prvi makadamski cesti levo, nekaj 10 metrov naprej.

Vzpon:

Stopimo na Smuško cesto. Čez nekaj minut smo pozorni na zelene pohodniške table, ki nas usmerjajo levo na pešpot, ki vodi v gozd. Pot je označena z zelenim S. Hitro pridemo do gozdne ceste, po kateri se v nekaj minutah povzpenemo do samotne cerkvice svetega Primoža in Felicijana. Cerkvico obhodimo in gremo naprej po gozdni pešpoti proti Semeniču in Smuku. Pot v zmernem vzponu preči pobočja Semiške gore in nas pripelje na neizrazit in gozdnat vrh Semenič, ki ga označuje lesena tabla s kovinskim napisom.

Za Semeničem se pot počasi spušča vse do razpotja krajše in daljše poti do Smuka. Odločimo se za krajšo smer. Ves čas dobro nadelana in označena pot nas pripelje do manjše gozdne jase. Prečkamo jo in gremo levo v gozd. Hitro pridemo do strmega betoniranega odseka gozdne ceste, po kateri se povzpnemo do večjega razpotja s številnimi pohodniškimi smerokazi. Sledimo oznakam za Smuk, ki nas vodijo preko naslednje večje gozdne jase.

Po kratki hoji skozi gozd pridemo do širokega, košnega travnatega pobočja vrh katerega se nahajata lovski dom Smuk – Semič in cerkvica svetega Lovrenca. Dosežemo ju po dobrih dveh minutah hoje.

Spust

Do velikega razpotja s številnimi smerokazi se vrnemo po isti poti. Na razpotju zavijemo levo proti Semiču in studencu. Pot se skozi gozd spušča nekoliko hitreje. Že po dobrih dveh minutah pridemo do naslednjega razpotja, kjer se še kar držimo smeri naravnost navzdol proti Semiču. Sedaj strmina kmalu popusti in v nekaj minutah pridemo do samotne kapelice poleg katere se nahaja razpotje, levo za Semič, desno za Semenič, mi pa gremo naravnost navzdol v smeri pešpoti po Semiški gori.

Hitro pridemo do prvih hiši, kjer se odpre širok razgled na Belo krajino. Po makadamski cesti se spustimo do asfaltirane Smuške ceste, kjer zavijemo desno. Te ceste se držimo vse do izhodišča. Vodi nas mimo številnih zidanc, vinogradov in sadovnjakov. Cesta je po vsej dolžini izreden razglednik in zagotovo ena najlepših panoramskih cest pri nas.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.