Košenjak

Na izhodišču je planinski dom Košenjak z izvrstno kuhinjo..

Košenjak je dobil ime po nekoč bogatih vršnjih traviščih košenicah. Pridelava krme je bila včasih precej težja kot danes in kmetje so si pomagali tudi s košnjo hribovitih travnatih pobočij. Danes travišča na Košenjaku kljubujejo številnim smrekam, ki silijo vanje, in zapeljivo vabijo pohodnika, naj se uleže v mehko travo in uživa v gorskem soncu.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 3, 4 leta. Na vrhu so klopi z mizo, dekorativni kozolček z vpisno skrinjico in žigom ter zanimiva lesena skulptura. Na izhodišču je planinski dom Košenjak z izvrstno kuhinjo.

Višina in čas

Višina: 1522 m

Višina izhodišča: 1169 m

Višinska razlika: 353 m

Časi: Izhodišče - Košenjak 50 minut.

Kako do izhodišča?

Peljemo se do Dravograda. Na prvem semaforju zavijemo levo proti Avstriji, Viču in Košenjaku, če pridemo iz Slovenj Gradca, oziroma se na temu križišču peljemo naravnost, če pridemo iz Maribora. Čez približno 200 metrov zavijemo desno v breg za oznako za Sveti Duh in Košenjak.

Na prvem razpotju zavijemo desno in takoj zatem levo proti Košenjaku. Oznake za Košenjak nas vodimo mimo cerkvice Janeza Krstnika. Za cerkvijo asfaltirana cesta preide v makadamsko. Sledimo ji vse do planinskega doma Košenjak, ki je izhodišče izleta. Parkiramo na velikem parkirišču pred planinskim domom.

Foto: Miro Kregar

Vzpon:

Pohodniška tabla nas na začetku parkirišča pred planinskim domom usmeri na gozdno pešpot, ki je dobro nadelana in označena. Sprva je vzpon dokaj strm, a se višje položi, pot pa nas pripelje do razpotja, kjer je levo smer na Košenjak čez Roshute, mi pa gremo naravnost čez Martinje bavhe. Še naprej sledimo markacijam, ki nas pripeljejo na sleme pod Košenjakom.

Pot se obrne levo in zmerno vzpenja skozi gozd. Kmalu se svet odpre in položi. Hodimo preko nekdanjih košenic. Ko pridemo do razpotja s številnimi pohodnimi tablami, imamo do vrha Košenjaka manj kot minuto hoje.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.