Veliko Kozje iz Zidanega Mosta

Naš cilj se nahaja na razglednem pomolu vrh prepadne stene.

Veliko Kozje se nahaja visoko nad levim bregom reke Savinje pri Zidanem Mostu. Skupaj s Kopitnikom stisne rečno dolino v tesno in globoko sotesko. Naš cilj se nahaja na razglednem pomolu vrh prepadne stene. Strm vzpon nad Gašperjevo kočo nas vodi skozi kot le malokje tako slikovit gozd.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujemo običajno pohodniško opremo. Vsi letni časi so primerni za obisk, vendar bomo v snežnih razmerah med vzponom morali uporabljati dereze in cepin.

Višina in čas

Višina: 993 m

Višina izhodišča: 198 m

Višinska razlika: 795 m

Časi: Izhodišče - Veliko Kozje mimo Gašperjeve koče: 2 ure 30 minut. Krožen povratek mimo Gračnice: 2 ure.

Kako do izhodišča?

Zapeljemo se v Zidani Most in prečkamo reko Savinjo v smeri Radeč. Takoj za mostom zavijemo levo - pozorni smo na smerokaz za Gašperjevo kočo. Tej cesti sledimo do parkirišča na levi strani. Nahaja se nekaj deset metrov pred železniškim prehodom. S terenskim vozilom se lahko zapeljemo do Gašperjeve koče in si tako, če se vračamo po isti poti, prihranimo kar nekaj višinske razlike.

Če se želimo izogniti dolgemu in strmemu vzponu mimo Gašperjeve koče, se z avtom zapeljemo proti vrhu po cesti, opisani med povratkom. Zapeljemo se visoko do križa na križišču, kjer na ustreznem mestu parkiramo. Tu bomo desno ob cesti opazili markacije, ki nas vodijo na pešpot, bližnjico, ki sicer med opisom povratka ni navedena. Tako si prihranimo približno štiristo metrov višinske razlike, večinoma zmerno vzpenjajoča pot pa nam bo vzela približno dobro uro hoje.

Vzpon:

Po cesti, po kateri smo se pripeljali, prečkamo železnico in se je držimo do prvega razcepa, kjer nadaljujemo desno. Kmalu gremo mimo samotne kapelice, za katero je po nekaj desetih metrih hoje naslednji razcep, kjer se ponovno držimo desno. Makadamska cesta nas vodi mimo smučarske koče in opuščene smučarske proge. Še naprej se držimo naše ceste, ki se višje vzpenja precej strmo. Pripelje nas do Gašperjeve koče. Tu se cesta prelevi v slab in strm gozdni kolovoz, ki nas vodi naravnost v breg. Markacije nas hitro usmerijo ostro levo na ozko pešpot.

V zložnem vzponu prečimo strma gozdnata pobočja. Višje gremo mimo razgledne točke. Tu se pot obrne ostro desno. Po ozkem stranskem grebenu se pričnemo sorazmerno strmo vzpenjati. Višje pod skalnim robom se pot obrne desno in precej položi. V zmernem vzponu prečimo strma pobočja. Sledi krajši vzpon, ki nas pripelje na razpotje, kjer se držimo levo za Veliko Kozje in Lovrenc. Desno vodi pot v Radeče. Sprva zložen vzpon hitro postane strm. Vzpenjamo se skozi zelo lep in star bukov gozd. Višje, na grebenu, pridemo do razpotja, kjer se držimo levo v smeri za Veliko Kozje. V nekaj minutah pridemo na razgleden pomol vrh prepadne stene.

Spust:

Vrnemo se do zadnjega razpotja, kjer se držimo naravnost smeri za Rimske Toplice. Pot nas vodi skozi bukov gozd vrh grebena. Po nekaj minutah hoje se spustimo do naslednjega razpotja, kjer je desno smer za Lovrenc, zavijemo pa levo proti Rimskim Toplicam. Sprva zložno prečimo gozdnata pobočja, nato pa se spustimo do gozdarskega kolovoza. Hitro nas pripelje do razpotja kolovozov, kjer se držimo levo.

Od zadnjega razpotja do tu je pot na posameznih mestih komaj vidna, zato se zanašamo na tudi že precej obledele in redke markacije (april, 2018). Nižje je pot občasno precej zaraščena in prekrita s podrtim lesom. Spustimo se do razpotja, kjer desno nazaj sledimo oznakam za Rimske Toplice. Sedaj boljši gozdarski kolovoz je občasno precej razgleden in nas nižje vodi čez dvorišče samotne kmetije. Za kmetijo se razširi v makadamsko cesto po kateri se spustimo do križišča. Tu zavijemo levo in takoj po nekaj korakih ponovno levo na naslednjo makadamsko cesto.

Te ceste se držimo dobra dva kilometra in pol vse do križišča z ozko asfaltirano cesto. Tu zavijemo levo. Po tej ceste hodimo vse do izhodišča, do katerega imamo približno tri kilometre hoje. Vodi nas nad reko Savinjo, mimo posameznih zaselkov in občasno se povsem približa železnici.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.