Prehrana v gorah

Najlepši in najbolj pričakovani del planinskega izleta je – malica! 
Če smo na poti planinci, ki še rastemo, je še toliko bolj pomembno, da smo pazljivi, kaj in koliko česa na poti pojemo in popijemo. Vzemimo si več odmorov za manjše prigrizke in si na njih še povejmo, zakaj so različne vrste prehrane v gorah tako pomembne.
Pravilna prehrana v gorah nam daje potrebno energijo, da lahko naše telo zmore napore, ki jim je izpostavljeno med daljšo hojo navkreber. Ogljikovi hidrati, beljakovine, maščobe, vitamini in minerali, torej mikro ter makrohranila, so pomembna za ustrezno delovanje organizma in učinkovito izrabo hrane. S temi hranili založimo telo na začetku ture, med postanki in takoj po turi.

Gorivo za telo so ogljikovi hidrati, ki jih zaužijmo že pred vzponom. Med samim vzponom poskrbimo za vnos nenasičenih maščobnih kislin, ki jih vsebujejo na primer oreščki. Pri uživanju sadja oziroma vlaknin bodimo previdni.

Preveč vlaknin ob nepravem času pospešuje dehidracijo, zato je bolje, da tovrstno hrano na pohodu omejimo. Ne pozabimo na minerale, ki krepijo imunski sistem in uravnavajo vodo v telesu.

Za telo, ki še raste, so pijača in napitki še pomembnejši kot so pri odraslih pohodnikih. Zato poskrbimo, da na poti večkrat pijemo manjše količine vode v kratkih požirkih. Posezimo tudi po sestavinsko obogatenih napitkih: po mineralnih vodah, sadnih in zeliščnih čajih, sadnih ali zelenjavnih sokovih, mineralnih, vitaminskih in energijskih napitkih.