Kam pa danes? Na srečanje s kozorogi!

Bovški Gamsovec in Kriški podi so znano mesto, kjer domujejo kozorogi.

Krožna planinska pot  Aljažev dom v Vratih –  Luknja – Bovški Gamsovec – Kriški podi – Stenar – Aljažev dom v Vratih je na glasovanju za #najplaninskapot zasedla drugo mesto. Gre za zahtevno planinsko pot s kar 1500 metri višinske razlike. Na zahtevnih odsekih je pot previsna in si moramo pomagati z jeklenicami in klini. Izkušeni in dobro uhojeni planinci jo lahko prehodijo v enem dnevu, sicer pa priporočamo prenočitev na Kriških podih.

Pot nas iz doline Vrat pelje do prelaza Luknja, kjer pogledamo na primorsko stran dolino Zadnjice in naprej Trento. Od tu poti vodijo na vse štiri strani: naprej bi se lahko spustili v dolino Zadnjice in Trento, na levo bi zagrizli v skalo čez Plamenice po grebenski poti proti Triglavu, mi pa zavijemo desno na pobočje Bovškega Gamsovca. To je domovanje gamsov, ki se več ne bojijo pohodnikov. Ker prožijo kamenje, vzemimo s sabo čelado. Če imamo srečo, lahko vidimo tudi kozoroge, še posebej na Kriških podih.

Na vrhu Stenarja imamo čudovit razgled na Severno Triglavsko steno in Triglav, Bovški Gamsovec, Razor, Križ, Dolkovo špico, Škrlatico in dolino Vrat.

Zahtevnost, oprema in časi

Pot je označena kot zahtevna do zelo zahtevna, mestoma varovana s klini in jeklenicami. Zahtevna odseka sta pod Luknjo in na vrhu Bovškega Gamsovca, zelo zahtevni del pa je pri spustu z vrha Bovškega Gamsovca na Dovška vratca. S sabo vzemimo običajno pohodno opremo in čelado. Tudi v poletnih mesecih se lahko na določenih delih nahaja sneg, zato ne pozabimo tudi na dereze in cepin.

Višina izhodišča: Aljažev dom v Vratih: 1015 m

• Dovška vrata – Stenar: 1 h 15 min
  • Stenar – Aljažev dom v Vratih: 5 h 15 min

Izhodišče

Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Hrušica in nadaljujemo v smeri Kranjske Gore. V Mojstrani zavijemo levo in sledimo smerokazom za dolino Vrata. Po asfaltirani nato pa po makadamski cesti se peljemo približno 12 km. Parkiramo in plačamo parkirnino na parkirišču pred Aljaževim domom.

Foto: Miro Kregar

Opis poti

Od Aljaževega doma se namenimo v smeri Triglava, Luknje in Sovatne. Najprej skozi bukov gozd se pri spomeniku (vponka s klinom) levo odcepi Tominškova pot na Triglav, nato na desno na Sovatno, po lepem kosu hoje še pot na Triglav čez Prag. Občudujemo mogočno Severno triglavsko steno. Vseskozi sledimo poti za Luknjo, ki nas po strmem melišču pripelje do zahtevnega dela z jeklenico in na omenjen prelaz.

Uberemo desno in sledimo oznakam za Bovški Gamsovec. Pot pelje sprva po travnatih pobočjih, nato po skalnatih grebenih. Zadnji del poti na Bovški Grintavec je izpostavljen - zahteven in opremljen s klini in jeklenicami.

Pot nadaljujemo po grebenu in sledimo oznakam za Dovška vrata. Pri tem spustu preide nad kaminom zahtevni del poti v zelo zahtevni del tudi z vgrajenimi jeklenicami in klini. Zelo zahtevna pot preide v lahko pot po kateri pridemo na Dovška vrata po kakšni uri spusta z vrha.

Na razpotju izberemo pot naravnost (desno za Aljažev dom v Vratih čez Sovatno), če pa smo načrtovali dvodnevno turo, se namenimo proti Pogačnikovemu domu na Kriških podih, kjer prenočimo.

Ko pot nadaljujemo proti Stenarju, po pol ure hoje dosežemo razpotje v Stenarskih vratcih. Prečimo melišče in se pričnemo strmo vzpenjati po pobočju Stenarja. Na prostranem 2501 metrov visokem vrhu je vpisna skrinjica. Spočijemo se in občudujemo lep razgled.

Za spust sledimo isti poti vse do razpotja v Dovških vratih. Tu izberemo odcep levo za Aljažev dom čez Sovatno. Pot se vseskozi strmo spušča po skalnatem terenu. Na krajšem delu si lahko pomagamo z jeklenicami. Na začetku bukovega gozda dosežemo razpotje, kjer se usmerimo levo proti Aljaževemu domu v Vratih (desno Luknja in Pogačnikov dom). Pot se po lepe kosu hoje priključi poti po dolini Vrat.

Oglejte si vtise z opisane poti. Pretekel in posnel jo je ultratriatolonec Miro Kregar.